Kuran’ın emrine ekleme yapanlar hüsrana uğramaktan kaçamaz.
Yüce Allah Kuran’da insanlar için zararlı olabilecek bir şeyi hiçbir zaman emretmez. Kuran bilimle asla çelişmez. Ancak Kuran’ın astlarından olan hadis kitaplarında ve onu temel alan mezheplerin uygulamalarında ise insan sağlığına zararlı birçok hüküm vardır. Hadis kitaplarında bilimle çelişen çok sayıda hüküm bulmak mümkündür.
Yüce Allah’ın izni ile bu makalede bir tanesini inceleyeceğiz.
Kendilerini müslüman olarak tanımlayan ancak Kuran haricinde Kuran’ın astlarından olan hadis kitaplarına iman eden, Kuran’a göre bir hayat yaşamaktansa mezhep imanlarının oluşturduğu dine tabi olan ehli sünnet günde 5 vakit namaz kılmaktadır. Bu 5 vakit namaz öncesi abdest almaktadırlar.
Kuran’da 5 vakit salat (namaz olan salat) yer almaz. Kuran’da 2 vakit salat (namaz olan) olduğunu görüyoruz. Yüce Allah bu iki namazı adları ile bize bildirmiştir. ‘Salatul Fecr’ adı ile geçen sabah (Güneş doğmadan önce) salatı (namaz) ve ‘Salatul Işa’ (Güneş’in batmasından gecenin tam karanlık zamanına kadar uzayan bir vakitte kılınan) akşam salatı.
Kuran’da namaz konusu ile ilgili daha geniş bilgilendirme için aşağıdaki makale okunabilir.
Kuran’da bu salatlar öncesi abdest alınması Yüce Allah’ımız tarafından emredilmiştir. Abdestin şartları da çok net bir şekilde anlatılmıştır. Yüce Allah Kuran'a inananları başka kitaplara muhtaç etmez. Her emrini net bir şekilde bize bildirir.
Yüce Allah 5:6 ayetinde şu şekilde buyurmaktadır;
Kuran Ayet No|Sure No|Ayet No|Ayet Arapça okunuş Meal |
675|5|6|يَٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُوٓا۟ إِذَا قُمْتُمْ إِلَى ٱلصَّلَوٰةِ فَٱغْسِلُوا۟ وُجُوهَكُمْ وَأَيْدِيَكُمْ إِلَى ٱلْمَرَافِقِ وَٱمْسَحُوا۟ بِرُءُوسِكُمْ وَأَرْجُلَكُمْ إِلَى ٱلْكَعْبَيْنِ وَإِن كُنتُمْ جُنُبًا فَٱطَّهَّرُوا۟ وَإِن كُنتُم مَّرْضَىٰٓ أَوْ عَلَىٰ سَفَرٍ أَوْ جَآءَ أَحَدٌ مِّنكُم مِّنَ ٱلْغَآئِطِ أَوْ لَٰمَسْتُمُ ٱلنِّسَآءَ فَلَمْ تَجِدُوا۟ مَآءً فَتَيَمَّمُوا۟ صَعِيدًا طَيِّبًا فَٱمْسَحُوا۟ بِوُجُوهِكُمْ وَأَيْدِيكُم مِّنْهُ مَا يُرِيدُ ٱللَّهُ لِيَجْعَلَ عَلَيْكُم مِّنْ حَرَجٍ وَلَٰكِن يُرِيدُ لِيُطَهِّرَكُمْ وَلِيُتِمَّ نِعْمَتَهُۥ عَلَيْكُمْ لَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ Ya eyyuhellezine amenu iza kumtum iles salati fagsilu vucuhekum ve eydiyekum ile l-merafikı ve msehu bi ruusikum ve erculekum ila l-ka'beyn ve in kuntum cunuben fattahheru ve in kuntum marda ev ala seferin ev cae ehadun minkum minel gaitı ev lamestumun nisae fe lem tecidu maen fe teyemmemu saiden tayyiben femsehu bi vucuhikum ve eydikum minh ma yuridullahu li yec'ale aleykum min haracin ve lakin yuridu li yutahhirekum ve li yutimme ni'metehu aleykum leallekum teşkurun. Ey inanan kimseler, kalktığınız zaman salat için yıkayın yüzlerinizi ve ellerinizi dirseklere kadar ve elle sıvazlayarak temizleyin (mesh edin) başlarınızın tepesini ve ayaklarınızı her iki bileklere kadar ve eğer cünüp iseniz temizlenin. Eğer hasta iseniz yahut bir seyahat üzerinde yahut gelmişse sizden biriniz tuvaletten ya da dokunmuşsa kadınlara ve bulamamışsanız su teyemmüm edin temiz toprağa ve sürün yüzlerinize ve ellerinize ondan, Allah size hiçbir güçlük çıkarmak istemiyor, fakat istiyor sizi temizlemek ve tamamlamak size olan nimetini umulur ki şükredersiniz. |
(قُمْتُمْ) kumtum kelimesi kökü (قوم) kalkmak-ayağa kalkmak-yerinden kalkmak (to get up), ayağa kalkmak, ayakta durmak-dikelmek (stand up), dik durmak (stand erect) anlamındadır. Hans Wehr 4th ed., page 934 (of 1303)
(فَٱغْسِلُوا) fagsilu kelimesi kökü (غسل) yıkamak (to wash) anlamındadır. Hans Wehr 4th ed., page 788 (of 1303)
(وُجُوهَكُمْ) vucuhekum kelimesi kökü (وجه) yüz (face) anlamındadır. Hans Wehr 4th ed., page 1233 (of 1303)
(أَيْدِيَكُمْ) eydiyekum kelimesi kökü (يدي) el (hand) anlamındadır. Hans Wehr 4th ed., page 1296 (of 1303)
(ٱلْمَرَافِقِ) l-merafiki kelimesi kökü (رفق) dirsek (elbow) anlamındadır. Hans Wehr 4th ed., page 407 (of 1303)
(ٱمْسَحُوا۟) msehu kelimesi kökü (مسح) elle sıvazlamak (stroke with the hand), silerek temizlemek (wipe off, wipe away), sürtmek (rub) anlamındadır. Hans Wehr 4th ed., page 1064 (of 1303)
(بِرُءُوسِكُمْ) biru'usikum kelimesi kökü (راس) baş (head), üst kısım (upper part), tepesi (top), tepe-en yüksek nokta-verteks (vertex-apex) anlamındadır. Hans Wehr 4th ed., page 367 (of 1303)
(أَرْجُلَكُم) erculekum kelimesi kökü (رجل) ayak (foot) anlamındadır. Hans Wehr 4th ed., page 381 (of 1303)
(ٱلْكَعْبَيْنِ) l-kea'beyni kelimesi kökü (كعب) bilek (ankle) anlamındadır. Hans Wehr 4th ed., page 973 (of 1303)
5:6 ayetinin detaylandırılması;
# | Kelime | Anlam | Kök |
1 |
ya eyyuha |
ey |
|
2 |
ellezine |
kimseler |
|
3 |
amenu |
inanan |
امن |
4 |
iza |
zaman |
|
5 |
kumtum |
kalktığınız |
قوم |
6 |
ila |
için |
|
7 |
s-salati |
salat |
صلو |
8 |
fegsilu |
yıkayın |
غسل |
9 |
vucuhekum |
yüzlerinizi |
وجه |
10 |
ve eydiyekum |
ve ellerinizi |
يدي |
11 |
ila |
kadar |
|
12 |
l-merafiki |
dirseklere |
رفق |
13 |
ve msehu |
ve elle sıvazlayarak temizleyin (mesh edin) |
مسح |
14 |
biru'usikum |
başlarınızın tepesini |
راس |
15 |
ve erculekum |
ve ayaklarınızı |
رجل |
16 |
ila |
kadar |
|
17 |
l-kea'beyni |
her iki bileklere |
كعب |
18 |
vein |
ve eğer |
|
19 |
kuntum |
iseniz |
كون |
20 |
cunuben |
cünüp |
جنب |
21 |
fettahheru |
temizlenin |
طهر |
22 |
vein |
eğer |
|
23 |
kuntum |
iseniz |
كون |
24 |
merda |
hasta |
مرض |
25 |
ev |
yahut |
|
26 |
ala |
üzerinde |
|
27 |
seferin |
bir seyahat |
سفر |
28 |
ev |
yahut |
|
29 |
ca'e |
gelmişse |
جيا |
30 |
ehadun |
biriniz |
احد |
31 |
minkum |
sizden |
|
32 |
mine |
||
33 |
l-gaiti |
tuvaletten |
غوط |
34 |
ev |
ya da |
|
35 |
lamestumu |
dokunmuşsa |
لمس |
36 |
n-nisa'e |
kadınlara |
نسو |
37 |
fe lem |
ve |
|
38 |
tecidu |
bulamamışsanız |
وجد |
39 |
maen |
su |
موه |
40 |
feteyemmemu |
teyemmüm edin |
يمم |
41 |
saiyden |
toprağa |
صعد |
42 |
tayyiben |
temiz |
طيب |
43 |
femsehu |
ve sürün |
مسح |
44 |
bivucuhikum |
yüzlerinize |
وجه |
45 |
ve eydikum |
ve ellerinize |
يدي |
46 |
minhu |
ondan |
|
47 |
ma |
||
48 |
yuridu |
istemiyor |
رود |
49 |
llahu |
Allah |
|
50 |
liyec'ale |
çıkarmak |
جعل |
51 |
aleykum |
size |
|
52 |
min |
hiçbir |
|
53 |
haracin |
güçlük |
حرج |
54 |
velakin |
fakat |
|
55 |
yuridu |
istiyor |
رود |
56 |
liyutahhirakum |
sizi temizlemek |
طهر |
57 |
veliyutimme |
ve tamamlamak |
تمم |
58 |
nia'metehu |
nimetini |
نعم |
59 |
aleykum |
size olan |
|
60 |
leallekum |
umulur ki |
|
61 |
teşkurune |
şükredersiniz |
شكر |
Bu ayette Yüce Allah abdestin şartlarını açıkça bildirmiştir.
Namaz abdesti olarak bilinen, kulun Yüce Allah’ından kendisi için destek istediği namaz öncesi yaptığı temizlenme ritüeli şüpheye mahal vermeyecek şekilde belirlenmiştir.
Kuran’a göre abdest;
- Yüz yıkanacak
- Eller dirseklere kadar yıkacak
- Başın tepesi el ile mesh edilecek.
- Ayaklar ayak bileğine kadar mesh edilecek.
Bu kadar basit. Başka hiçbir şart yok. Yüce Allah’ın emri bu şekilde. Yüce Allah’ın bu emrini yeterli görmeyip ekleme yapanlar Kuran’ın ve Allah’ı emirlerine ekleme yaptıklarını iyi görmelidir.
Ehli sünnetin bu emirlere öyle ya da böyle eklemeler yaptığı ortadadır. Ehli sünnetin abdest anlayışına göre;
- Niyet ve besmele ile abdeste başlanıp önce eller bileklere kadar ve parmak araları da ovuşturularak üç defa yıkanır.
- Misvak veya diş fırçası ile, bunlar yoksa sağ elin parmaklarıyla dişler temizlenir.
- Sağ el ile üç defa ağza, üç defa da burna su verilir.
- Üç kere yüz yıkanır.
- Sonra dirsekle birlikte sağ kol üç defa, sonra aynı şekilde sol kol üç defa yıkanır.
- Sağ el ıslatılarak avuç ve parmakların içiyle başın üstü bir defa mesh edilir.
- Eller yine ıslatılarak başparmakla kulağın dışı, şehadet parmağı veya serçe parmakla içi mesh edildikten sonra her iki elin arkasıyla boyun mesh edilir.
- Önce sağ, sonra sol ayak, parmak uçlarından başlanarak topuk ve aşık kemikleri de dâhil olmak üzere yıkanır.
Ehli sünnete tabii olan insanlar yukarıdaki ritüelleri çok iyi bilir. Ancak maalesef çoğunluğu Kuran’ın abdest emrini bilmez.
Kuran’ın emrine ekleme yapanlar yaptığı hatayı eninde sonunda görecektir. Eninde sonunda Kuran’ın emrine ekledikleri şeyler başlarına bela olacaktır.
Şimdi ehli sünnetin abdestte yaptığı eklemlerin nasıl bir probleme neden olduğunu görelim.
Burna su çekilmesi insan sağlığına zararlıdır.
Kuran’da burna su verme yer almaz. Neden acaba? Ancak ehli sünnetin aldığı abdeste burna su verme yapılır.
Çünkü burna normal içme-çeşme suyu vermek kesinlikle sağlığa zararlıdır.
Şimdi bilimsel delillerimizi sunalım;
Burun içinin normal su dediğimiz -çeşme suyu veya içme suyu- ile yıkanması, irrige edilmesi burun içi mukozasını irrite etmektedir. Ayrıca burna su çekmek ölüme sebebiyet verebilen hastalıklara da neden olabilmektedir. Burun içi yıkamada kullanılan içme suyu-çeşme suyu düşük seviyede bakteri ve protozoa içerebilmektedir. Özellikle ‘amoebas’ tipleri çok tehlikelidir. Bunlar ‘Naegleria fowleri, Acanthamoeba species, Balamuthia mandrillaris, ve Sappinia diploidea’ mikroplarıdır.
Bu mikroplara beyin yiyen mikroplar denir. Özellikle ‘Naegleria fowleri’ adında bir tanesi çok ciddi enfeksiyon yapar. Göl, su birikintileri, nehir gibi sularda yaşayabilirler. İçme suyu kaynaklarında da bulunabilir. Suyun kokusu ve renginde bir değişiklik yapmadığı için su temiz gibi görülebilir. ‘Naegleria fowleri’ mikrobu içeren su içilirse bir şey olmaz. Çünkü mide asidi bu mikrobu kolayca öldürür. Ancak bu su ile burun içi yıkanırsa mikrop burun içinde tutunmakta ve oradan beyne giderek çok ciddi bir beyin zarı iltihabına (menenjite) ve beyin enfeksiyonuna (ansefalite) neden olmaktadır. Buna ‘amoebic meningoencephalitis’ denir. Burna su çekilmesine bağlı Pakistan’da sadece 2010 yılında (1 yıl içinde) 20 ölüm raporlanmıştır. Bu 20 ölüm olgusunun hiçbirinde havuzda veya gölde yüzme gibi bir aktivite yoktur. Ancak bu 20 kişinin düzenli olarak abdest aldıkları ve bu abdest sırasında burun içine su çekerek yıkadıkları raporlanmıştır. Çalışmanın künyesi: Shakoor S, Beg MA, Mahmood SF, et al. Primary amebic meningoencephalitis caused by Naegleria fowleri, Karachi, Pakistan, Emerg Infect Dis, 2011, vol. 17 (pg. 258-61). Bu hastaların abdest almak için kullandıkları sularda yapılan analizlerde ‘Naegleria fowleri’ mikrobu tespit edilmiştir. Yazarlar aslında beyin enfeksiyonuna neden olan bu durumun raporlanandan daha fazla olduğunu, çoğunun tanı koyulamadan ölüme neden olduğunu belirtmektedir.
Yeterli dezenfeksiyon yapılmayan sularda bulunması muhtemel olan bu mikropları öldürmek için kaynatma, filtreleme veya klorlama gibi yöntemler uygulanabilir.
Modern gelişmiş ülkelerde yaşayan ehli sünnet şunu düşünebilir. 'Bizim için problem yok. Bizim abdest aldığımız abdest sularımız zaten klorlanıyor ve temizleniyor.' Doğrudur. Klorlu suda ‘Naegleria fowleri’ gibi mikroplar yaşayamaz. Ancak bu seferde su içindeki klor burun içi mukozada yangıya neden olduğu için burun tıkanıklığı ve sinüzit olarak bilinen enfeksiyona neden olabilmektedir. Yani yine insan sağlığına faydası yoktur. Zararı vardır.
Ancak şu da bilinmelidir; ehli sünnet imamları burun içine su çekerek yıkamayı Kuran’ın emrine eklediklerinden beri yaklaşık 1200 sene geçti. Peygamberimiz vefat ettikten yaklaşık 230 yıl sonra dine hadisler aracılığı ile sokuldu bu ek ritüel. Modern su temizleme yöntemleri yaklaşık 50 yıldır hayatımızda olduğuna göre, yaklaşık 1150 yıl boyunca insanlar temiz olmayan, ‘Naegleria fowleri’ mikrobu içeren suları dinin emri olduğu için burunlarına çektiler ve bu insanların bazıları beyin enfeksiyonu nedeni ile öldü. Hatta 2021 yılında bile yeryüzündeki birçok insan temiz su kaynaklarına ulaşamıyor. Bu insanlara da din adına abdest almanın şartı olmamasına rağmen mezhepler eliyle burunlarına su çekmeleri emrediliyor.
Kuran’da hiçbir zaman çelişki olmaz demek işte tam olarak bu demektir. Binlerce yıl geçse de Kuran’daki bilgi doğrudur.
Haşa! Yüce Allah Kuran’da 2 kelime ile abdeste burunlarına su çekin diyememiş mi ki sonradan eklediniz bu şartı ey ehli sünnet imamları? Demek ki Yüce Allah abdest alırken burna su çekilmesini istemiyor.
Kuran’ın emri apaçık ortada iken siz nasıl hüküm verdiniz ki kendisine müslümanım diyen milyarlarca insan abdest alırken burnuna su çekiyor. Hem de 3 kez.
Sadece Kuran diyen, tüm hayatını Kuran’a göre yaşayan insanlar abdest alırken burunlarına su çekmezler. Çünkü Kuran’ın böyle bir emri yoktur. Kuran’ın emrine uydukları içinde Yüce Allah onları ‘amoebic meningoencephalitis’ gibi ölümcül enfeksiyonlardan korumuş olur. Klorlu suların burna çekilmesi ile oluşan burun tıkanıklığı ve sinüzit gibi problemlerden korunurlar.
Gusül abdesti olarak bilinen abdestle ilgili;
Yüce Allah ayette yine açıkça bildiri ki cünüplük halinde bir insan yıkanmalıdır.
Ehli sünnete göre boy abdestinin şartları;
- Ağza su alıp boğaza kadar çalkalamak.
- Burna su çekip yıkamak.
- Bütün vücudu ıslanmayan yer kalmayacak şekilde yıkamak.
Kuran’a göre yine burna su çekme ve ağza su alarak boğaza kadar çalkalama boy abdestinin bir şartı değildir. Yüce Allah sadece yıkanın buyurmaktadır. 5 yaşındaki bir çocuğa yıkanın deseniz ne demek istediğinizi anlar. Kuran’ın emrini anlamak isteyenlere ‘yıkanın’ emri yeterlidir.
Burna su çekmenin, burun içini suyla temizlemenin faydası var diye duydum diyenlere;
Bazı durumlarda burnun steril suyla yada steril serum fizyolojik (%0.9'lu NaCI-tuz) suyla yıkanması yararlı olabilir. Ancak bu sürekli yapılan bir uygulama olmamalıdır. Ancak bu uygulama ile günde 5x3 kez yapılan (15 kez) çeşme suyu-içme suyu ile yapılan burna su çekme arasında bir bağlantı yoktur.
Amerikan FDA ve CDC önerilerine göre burna ancak steril su çekilebilir. Steril su bulunamıyorsa çeşme suyu 1. seçenek olarak kaynatılıp (3 dakika) soğutulabilir, 2. seçenek olarak filtreleme işleminden geçirilebilir, 3. seçenek olarak klorlama yapılabilir.
Yakın zamanda 'B. mandrillari' mikrobunun da yaygınlaşmaya başlaması ile burna çekilecek suyun UV (ultra viole) ışık ile mikroplardan arındırılması gerektiği vurgulanmaktadır. Makale künyesi: 'Deadly amoeba infections from nasal and sinus irrigation: how should we discuss with our patients?' International Forum of Allergy & Rhinology, 2019