Yüce Allah 33:4 âyetinde şu şekilde buyurmaktadır;
Kuran Ayet No|Sure No|Ayet No|Ayet Arapça okunuş Meal |
3535|33|4|مَّا جَعَلَ ٱللَّهُ لِرَجُلٍ مِّن قَلْبَيْنِ فِى جَوْفِهِۦ وَمَا جَعَلَ أَزْوَٰجَكُمُ ٱلَّٰٓـِٔى تُظَٰهِرُونَ مِنْهُنَّ أُمَّهَٰتِكُمْ وَمَا جَعَلَ أَدْعِيَآءَكُمْ أَبْنَآءَكُمْ ذَٰلِكُمْ قَوْلُكُم بِأَفْوَٰهِكُمْ وَٱللَّهُ يَقُولُ ٱلْحَقَّ وَهُوَ يَهْدِى ٱلسَّبِيلَ Mâ cealallâhu li raculin min kalbeyni fî cevfih, ve mâ ceale ezvâcekumullâî tuzâhırûne min hunne ummehâtikum, ve mâ ceale ed’ıyâekum ebnâekum, zâlikum kavlukum bi efvâhikum, vallâhu yekûlul hakka ve huve yehdîs sebîl.Yapmış değildir Allah bir adam için; içinde onun iki kalpten; ve yapmış değildir eşlerinizi -kimseler ki zihar yaparsınız onlardan- anneleriniz; ve yapmış değildir evlatlıklarınızı öz oğullarınız; bunlar ağızlarınızla söylediklerinizdir; Allah söyler hakkı/gerçeği; ve O kılavuzlar doğru yola. |
(رَجُلٍ) raculin kelimesi kökü (رجل) erkek-adam (man) anlamındadır. Hans Wehr 4th ed., page 381 (of 1303)
(جَوْفِهِۦ) cevfihi kelimesi kökü (جوف) iç (inner), iç kısım (interior), iç taraf-içerisi (inside), jeolojide*yerin içi kısmı-yer altı (subterranean, underground) anlamındadır. Hans Wehr 4th ed., page 176 (of 1303)
Bu ayette zihâr olarak bilinen uygulamanın yanlış olduğu vurgulanmıştır. Bu uygulamada herhangi bir nedenle bir kocanın karısı ile cinsel ilişkiye girmemeye yemin etmesi, bu yemini ederken eşini annesine benzetmesi söz konusudur. ‘Artık sen benim için anam gibisin’ benzeri sözler ile yemin etmektedirler. Bu yemini edenler de ömür boyu eşleri ile tekrar cinsel ilişkiye girememektedir. Bu uygulamanın yanlış olduğunu Yüce Allah’ımız bize bildiriyor. Ayrıca evlatlık edinilen erkek veya kız çocuğunun kan bağı olan öz evlatlar gibi değerlendirilmemesi gerektiğini vurguluyor. Bu uygulamaların saçma ve temelsiz uygulamalar olduğunu bildiriyor.
Bu örnekleri verirken Yüce Allah muhteşem bir işaret veriyor. Bir erkeğin içinde iki kalp yapmadığını buyuruyor.
Bu örneği verirken o kadar muhteşem bir işaret veriyor ki Kuran’ın evrenlerin yaratıcısından geldiğini bize haykırıyor.
1. işaret;
(رَجُلٍ) ‘raculin’ kelimesinin seçilmesi çok önemlidir. Bu kelime erkek demektir. Erkekliği işaret eder. Yüce Allah bu kelimeyi kullanarak kadınları kesinlikle ayrı tutmak istemiş. Dileyseydi kadın ve erkeği karışık olarak işaret eden insan ‘n-nas’ kelimesini kullanabilirdi. Yada erkek-kadın karışık bir toplumu işaret eden 'onlar' anlamında 3. şahıs çoğul bir zamir kullanabilirdi.
2. işaret;
Kalbin normalde göğüs kafesi içinde olmasından dolayı Yüce Allah’ın ‘göğüslerinde iki kalp yapmadı’ buyurması beklenebilirdi. Çünkü Yüce Allah kalbin göğüs kafesi içinde olduğunu başka bir ayette işaret ediyor.
22:46 ayetinde ‘ٱلْقُلُوبُ ٱلَّتِى فِى ٱلصُّدُورِ’, ‘l-kulubu lleti fi s-suduri’, ‘kalpler ki göğüsler içindeki’ buyrulmuştur. Ancak 33:4 ayetinde ‘fi s-suduri’ ‘göğüsler içinde’ yerine kasıtlı olarak ‘جَوْفِهِۦ’, ‘cevfihi’, ‘o eril kişinin içinde’ kelimesi kullanılmıştır. ‘جَوْفِهِۦ’, ‘cevfihi’, ‘o eril kişinin içinde’ kelimesi sadece göğüs kafesini değil eril kişinin vücudunun tüm içini kapsar. Yani bu kelimeye karın içi (‘abdomen’), kafa içi (‘kranium’) gibi boşluklar da dahildir.
Bütün bunlar düşünüldüğünde ayetteki kelimelerin özenle seçildiğini, bizi bir yere götürdüğünü görmek mümkündür.
O da şudur;
Bir erkeğin vücudu içinde iki kalp asla olmaz, olamaz. Her zaman tek bir kalp olur. O da kendi kalbidir. Ancak bir kadının vücudu içinde iki kalp olabilir. Hatta ikiden fazla kalp de olabilir. Tekiz gebeliklerde kadının vücudunda iki kalp vardır. Kendi kalbi ve bebeğinin kalbi. Çoğul gebeliklerde ise bir kadın kendi kalbi yanında ikiz veya üçüz olan bebeklerinin kalplerini de vücudunda taşır.
Aşağıda bir kadının kalp atışları (ana ekran) ve annesinin karnındaki bir bebeğin (sağ alt) kalp atışları resim içinde resim şeklinde gösterilmiştir. Kadınların vücudunda iki kalp olabilir. Ancak bir erkeğin vücudunda asla iki kalp olmaz, olamaz. Gizlice ve ince ayar yapılmış olan bu ayrımın kelime seçimleri ile ayete yansıtılması Kuran'ın Yüce Allah katından geldiğinin bir delilidir.
George Lippert ile ilgili;
Bir erkeğin içinde iki kalbin asla olmayacağı bilimsel olarak ortadadır. İki kalp farklı pompalama yapacağı için; ayrıca damar sistemleri de farklı olacağı için birbirlerine rakip olacaklardır. Normal tansiyon diye bir şey olamayacaktır. Bir erkekte iki kalp tıbben ve fiziksel olarak asla olamaz.
Kalplerinde hastalık olan bazı kimseler George Lippert isimli 3 bacaklı bir insanın iki kalpli olduğunu iddia etmektedirler. Bir gazete haberini delil olarak kabul ederler.
George Lippert 1844 yılında Almanya’da doğmuştur. 1906 yılında Amerika’da tüberkülozdan yani veremden ölmüştür. Gazete haberine göre bu kimsenin otopsisinde 3 bacak ve 2 kalp olduğu iddia edilmiştir. Oysa bu kimsenin 2 kalbe sahip olduğunun asla bilimsel bir delili yoktur. İlk İngilizce tıbbı dergi 1684 yılında yayına başlamış olup adı ‘Medicina Curiosa’’dır. Bundan daha önce de iki dergi 1665 ve 1682 yıllarında yayına başlamıştır.
Açık ve net olarak görülür ki 1906 yılında ölen ve otopsisinde 2 kalbi olduğu iddia edilen George Lippert’den yaklaşık 250 yıl önce tıbbi bilimsel dergiler yayına başlamışlardır. Otopsiyi bir doktor yapmış olması gerektiğine göre otopside iki kalp olduğu fark edilseydi bunun bilimsel dergide yayınlanmış olması gerekirdi. İki kalbe sahip tek bir olgunun bile tıbbı dergilerde yayınlanmamış olması önemlidir. Ancak önemli olan bu durumun fiziksel olarak yaşamla başdaşamayacak olmasıdır.